Thursday, April 13, 2023

FaedahTanganPalsuuntuk Orang Kurang Upaya

Dunia sedarbahawatanganprostetiktersediauntukmembantu orang kurangupaya. Orang kurangupayatelah lama menggunakantanganpalsu, dan merekabukanlagisekadaruntukmuncul. Malah, ramai orang yang inginbekerjadengantanganpalsumerekamungkinmahukantangan yang kurangkomplekstetapilebihberfungsi yang juga selesa di pergelangantanganmereka—ataumungkinlebihbaiklagi, di lenganmereka! Kita semuatahubahawaprostetikbolehmembantuapabiladigunakandenganbetul. Jika andasepertikebanyakan orang dan pernahmengalamikedua-dua penggunaantangankiri dan kanansebagaiseorangkanak-kanakatauremaja, sudahtibamasanyauntukmengetahuilebihlanjuttentangkebaikan dan keburukanmempunyaitangankhas (tanganpalsu) samasekali.

Apakahperbezaanantaratanganpalsu dan tangansebenar?

Pertamasekali, setiaptanganpalsumempunyaifungsitersendiri. Tanganbukanlahsebuahmesin. Iamempunyaipersonaliti&fungsitersendiri dan memerlukanpemilikuntukmengendalikannya. Tanganpalsutidakmenggantikantanganmanusiadengancaraapa pun. Iaadalahlanjutandaripadatanganitu yang bertujuanuntukmembantu orang kurangupayamengemudi dunia di sekelilingmereka. Dalamtangansebenar, andabolehmenggunakanhujungjariandauntukmembuatsentuhandenganobjekataumelakukantugasmudah lain sertafungsi motor halus. Dengantanganpalsu, anda juga bolehmenggunakanhujungjari/pergerakanjariandauntukmemegangataumenggenggamobjektetapiakanadaperbezaanberbandingdengantangansebenar&palsu.

Mengapaprostetikmemberifaedahkepada orang kurangupaya

Akhirnya, setiapteknologimempunyaitempattersendiriuntukmelakukansesuatu yang bergunauntukmasyarakat dan bolehmembuatperubahanbesardalamkehidupan orang kurangupaya. Denganpemikiranitu, adalahberbaloiuntukpembangunanprostetikbenar-benarbermula. Akibatnya, terdapatlebihbanyakpermintaanuntukprostetik di dunia hariini.

Panduan prostetikperibadiandauntukmengetahuisemuatentangnya

Untukmemanfaatkansepenuhnyatanganpalsuanda, andamungkininginmengetahuilebihlanjuttentangpelbagaijenistangan yang ada dan tanganpalsuterbaik yang sesuaiuntukanda. Terdapatberatus-ratus jenamaberbezatersediadenganstrukturharga yang berbezamenjadikannyasukaruntukmembuatkeputusan yang mencukupi. TerimakasihkepadaArtaliveuntukmendapatkanrangkaianpenuhpenyelesaianprostetikuntukamputasitanganatauanggotaatas pada harga yang berpatutan. Iniadalahbeberapaciri yang mungkinandaperlukanuntuksetiaptujuan. Senaraiitutermasuk: - 

Kefungsian: Tanganpalsusepatutnyadapatmelakukansemua yang perludilakukan oleh pemiliknya. Sebagaicontoh, tangan yang baikuntukmemasakbolehdenganmudahmengendalikantugasmemerangtelur dan lain-lain.

Ketahanan: Tanganpalsu yang dimaksudkanuntukmenjadipasanganseumurhidupdibuatuntukbertahan lama. Inibermaknatanganandaakanterselamatdaripadakesandaripadakemalanganataualamsemulajadi (cth-hujan). Tanganpalsuberkualitirendahakanmudah dan cepatpatah, selalunyamembawakepadaprosedurpembaikan yang tidakterancang dan mahal. Tanganberkualititinggimudahdiselenggara, biasanyamempunyaipenilaianprestasi yang baik, dan biasanyabertahanlebih lama daripadatanganlain.

Kesimpulan

Matlamatutamasemuaperantiprostetikadalahuntukmenjadikannyasemudahmungkinbagi orang kurangupayauntukmenggunakannya. Itulahmatlamatsemua orang dalamprostetik, termasuk orang yang diamputasi, pakarbedah dan kakitanganperubatan yang menggunakannya. Jika andatelahmenggunakantanganpalsuselamabertahun-tahun dan berpuashatidengannyaatau, andamungkinbersediauntukmengetahuiapalagi yang bolehdilakukan oleh tanganpalsuandauntukanda. Walauapa pun, tanganpalsubolehmembuatperbezaan yang besaruntuk orang kurangupaya. Dan dengan set tangan yang betul, iaadalahmungkinuntukmelakukanapasahaja.


Contact Info:


Visit us: https://artalive.com.my/

http://malay.artalive.com.my/

No 16, Persiaran 65C, Pekeliling Business Centre, Off Jalan Pahang Barat, 53000 Kuala Lumpur, Malaysia

E-Mail: info@artalive.com.my

Contact: +60 3–4032 4273

Author: Sudarsan Swain

No comments:

Post a Comment

Artalive- Menyokong Anggota Badan Prostetik yang Boleh Dicapai dan Mampu Milik

Anggota badan prostetik telah menjadi inovasi yang mengubah hidup berjuta-juta orang di seluruh dunia. Mereka menawarkan harapan dan kebebas...